Přinášíme osvědčená doporučení pro každou firmu!
„Před lety jsme školení udělali, to přeci stačí, ne?“ Jenže skutečná připravenost vypadá jinak. Formálně to v některých případech může stačit, ale co když se boj o život ve vaší firmě odehraje za rok, dva nebo ještě později? Budou si zaměstnanci stále pamatovat, jak se zachovat? Nejspíš ne. Bez pravidelného opakování dovednosti vyprchají a místo rychlé a efektivní pomoci přichází váhání a strach. Právě v takových chvílích je nezbytné mít některé postupy vryté pod kůží.
„Jak často bychom měli opakovat školení první pomoci?“ Na tuhle otázku se nás firmy ptají nejčastěji. Doporučený interval je jednou za dva roky, ve firmách s vyšším rizikem úrazů (výroba, logistika, stavebnictví) pak ideálně každý rok. Tato frekvence zajišťuje, že si zaměstnanci udrží klíčové dovednosti a v případě krizové situace budou schopni reagovat rychle a správně.
Druhou častou otázkou je, jak naplánovat školení, aby neomezilo provoz firmy? Obavou vedoucích pracovníků je výpadek pracovní síly během školení, zejména ve směnném provozu nebo u klíčových pracovníků. Řešení je jednoduché – přijedeme přímo k vám, přizpůsobíme se vašemu harmonogramu a nabízíme možnost rozložení školení do více termínů. Díky tomu se minimalizuje dopad na chod výroby, dopravy nebo kancelářského provozu. Navíc každá pracovní pozice čelí odlišným rizikům, proto každé naše školení zahrnuje obecný základ a dále přizpůsobené specifické scénáře.
Jak na školení první pomoci bez omezení provozu?
- Privátní kurz: Místo toho, abyste zaměstnance posílali na externí školení, kurz proběhne přímo ve vaší firmě. To znamená menší časové ztráty, lepší zapojení zaměstnanců a maximální praktičnost.
- Flexibilita termínu: Existují firmy, kde se provoz zastavit nemůže, proto nabízíme více termínů v rámci jednoho školení. Díky tomu můžete kurz rozdělit do několika dnů a zabránit výpadkům ve směnách nebo klíčových procesech.
- Flexibilita obsahu: Každá pracovní pozice čelí jiným rizikům. Můžeme váš tým rozdělit na menší skupiny a přizpůsobit obsah skutečným rizikům každé pracovní pozice.
Praktické tipy pro efektivní školení první pomoci:
- Doplňkový e-learning: Kombinace prezenčního školení s krátkými online moduly umožní zaměstnancům osvěžit svoje znalosti kdykoliv potřebují.
- Krátký workshop: V některých případech může být efektivnější zařadit častěji frekventované, ale krátké refresh workshopy, kde si zaměstnanci procvičí klíčové postupy.
- Praktické simulace na pracovišti: Z našeho pohledu považujeme praktický nácvik život zachraňujících úkonů za nepodkročitelné minimum každého kvalitního kurzu. Nejlepším a osvědčeným způsobem pro trénink záchrany života jsou však tzv. modelovky, které se nejvíce přibližují reálným situacím, které mohou vzniknout v prostředí vaší firmy.
- Využití ambasadorů první pomoci: V korporátních firmách je často obtížné důkladně vyškolit každého zaměstnance. Proto doporučujeme pečlivě vybrat adekvátní počet pověřených osob, které budou zajišťovat poskytování předlékařské pomoci a přivolání záchranné služby. Pro bezpečnou aplikaci tohoto modelu je však klíčové minimalizovat riziko, že proškolená osoba nebude v případě potřeby okamžitě dostupná. 100% jistotu ale nemáte nikdy.
První pomoc je obecně vnímána jako soubor základních předpokladů „táborového zdravotníka“ – ten umí obvazovat rány, zafixovat zlomeniny a vytáhnout klíště. Naším cílem však není udělat z každého zaměstnance chodící příručku první pomoci. Logicky vzato, zaměstnanci v kancelářích pravděpodobně nebudou řešit závažný úraz svého kolegy, ale spíše akutní zdravotní komplikace chronických onemocnění, typických pro sedavé profese. Řeč je například o infarktu, mrtvici nebo stavech spojených s cukrovkou.
Máte pocit, že vaše firma potřebuje v oblasti první pomoci posun? Nechte si poradit od našich odborníků a nastavte systém školení tak, aby byl maximálně efektivní. Kontaktujte nás ještě dnes a my vám zdarma poradíme, jak zorganizovat kurz první pomoci na vašem pracovišti.